ניתוחי מתיחת בטן – למה כן, למה לא - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחי מתיחת בטן – למה כן, למה לא

ניתוח מתיחת בטן מסייע להיפטר מעור רפוי ומעודפי עור, מעצב את מראה הבטן ואפילו עוזר להקל על תופעות לא נעימות שמתרחשות בעקבות היריון ולידה. לניתוח מתיחת בטן יש פוטנציאל להעניק לך מראה חדש ואסתטי ולקבל בחזרה את הבטן השטוחה ואת הביטחון העצמי. אך האם יש גם חסרונות? והאם הניתוח מתאים לכל אחד?

מתיחת בטן לא רק בטן שטוחה

היתרון הנראה לעין של ניתוח מתיחת בטן הוא קבלת מראה שטוח ומעוצב של הבטן, אבל מחקרים מהשנים האחרונות שבוצעו בנשים אחרי לידה מצביעים על כך שמתיחת בטן יכולה גם לסייע במקרים של היפרדות שרירי בטן, בהקלה על כאבי גב ואפילו לפתור את התופעה הלא נעימה של בריחת שתן.

מחקר שבוצע באוסטרליה בכ-200 נשים אחרי לידה שעברו ניתוח מתיחת בטן הראה שלפני הניתוח, סבלו כמחצית מהנשים מכאבי גב ומבריחת שתן בדרגות שונות. בשבועות שלאחר הניתוח רק 9% המשיכו לדווח על כאבי גב ו-2% בלבד המשיכו לסבול מבריחת שתן. אם את אחרי לידה ושוקלת את היתרונות האסתטיים של ניתוח מתיחת בטן, שווה לקחת בחשבון גם את היתרונות הבריאותיים שיכולים להקל משמעותית על חייך.

ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן להסרת עודפי עור

אנשים שהורידו ממשקלם בצורה משמעותית ונשים אחרי לידה מכירים את הבעיה הזו מקרוב – לא משנה כמה רזיתם, קשה עד בלתי אפשרי להיפטר מעודפי עור באזור הבטן. מדובר במקור לתסכול מתמשך, בעיקר בשל העובדה שבמקרים רבים גם פעילות גופנית לא עוזרת להיפטר מעודפי העור.

במקרים כאלה, ניתוח מתיחת בטן יכול לפתור את הבעיה. עודפי העור מוסרים כירורגית והתוצאה המתקבלת היא מתוחה, שטוחה וחטובה. יחד עם זאת, חשוב לציין שלא בכל מקרה אפשר להסיר 100% מהעור העודף בצורה בטוחה ולכן יש להתייעץ עם הרופא שלכם ולתאם ציפיות לגבי כמות העור שניתן להסיר בניתוח.

מה מתיחת בטן לא יכולה לעשות?

כמו בכל הליך רפואי אסתטי, גם כאן חשוב להבין את מגבלות הפרוצדורה. ניתוח מתיחת בטן יכול לשפר משמעותית את מראה הבטן, אבל הוא לא יכול להעלים סימני מתיחה, למשל. סימני מתיחה נוצרים כאשר העור נמתח באופן משמעותי (בעקבות פרץ גדילה, היריון או השמנה) ונוצרים קרעים בשכבות העמוקות של העור. ניתוח מתיחת בטן לרוב לא מסיר את סימני המתיחה, אלא אם כן הם נמצאים על העור שמוסר במהלך הניתוח (לרוב מדובר בעור שנמצא מתחת לטבור).

בנוסף, ניתוח מתיחת בטן אינו מונע השמנה בעתיד באזור הבטן ולכן מומלץ לבצע את הניתוח רק לאחר שמשקלכם התייצב על מנת לשמור על התוצאות. אמנם ניתוח מתיחת בטן מסיר שכבות שומן מהאזור, אך הוא לא מונע את התחדשות שכבות השומן בעתיד ולכן חשוב לשמור על אורח חיים בריא ופעיל לאחר תקופת ההחלמה מהניתוח.

לא תחליף לאורח חיים בריא

כפי שכבר ציינו, ניתוח מתיחת בטן אינו תחליף לתזונה נכונה ופעילות גופנית. הניתוח נועד מראש לאנשים שכבר ניסו להיפטר מעודפי העור על ידי פעילות גופנית ושינוי תזונתי ורק במקרים בהם השינויים באורח החיים לא סייעו לשיפור מראה הבטן. בנוסף, הניתוח אמנם מסייע להשיג בטן שטוחה ומוצקה יותר, אך אם אתם חושקים במראה ה"קוביות" בבטן, הניתוח לא יעשה זאת עבורכם ותצטרכו לבצע פעילות גופנית סדירה אחרי שתחלימו מהניתוח.

אז אמנם ניתוח מתיחת בטן אינו פתרון קסם לחיים בריאים יותר ומומלץ תמיד לשלב אותו עם אורח חיים מאוזן ופעיל, אבל הניתוח יכול לתת לכם נקודת פתיחה מעולה ולאפשר לכם להחזיר את הביטחון העצמי שלכם ולהרגיש טוב יותר.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל