טיפולים להצערת מראה העיניים – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

טיפולים להצערת מראה העיניים

ד"ר ליאורה הולנדר מתארחת בתכנית "מילון היופי" ומדברת על שיטות להצערת מראה העיניים בהן ניתוחי הרמת גבות וניתוחי עפעפיים, על ההבדלים ביניהם ועל ההתאוששות מהם.

 

ד"ר ליאורה הולנדר תספר לנו עכשיו על השיטות האסתטיות להצערת מראה העיניים. שלום לד"ר הולנדר, התגעגענו. מה שלומך?

ד"ר הולנדר: מצוין.

מנחה: אז באמת נראה כי העיניים זה האזור הראשון שמראה את הגיל שלנו.

ד"ר הולנדר: נכון. זה אחד האזורים הראשונים שהגרביטציה מתחילה לעבוד עליהם ובעצם אנחנו מתחילים לראות את ההתבגרות. מה אפשר לעשות? דבר ראשון, צריך להבין מה קרה באזור. הרבה אנשים מגיעים ובעצם התלונה העיקרית היא 'אני כל הזמן נראה עייף, ודווקא ישנתי מעולה בלילה". או שנשים מגיעות והן לא מצליחות להתאפר, הן מנסות להתאפר והאיפור נמרח…

מנחה: העפעף נעשה פליסה…

ד"ר הולנדר: עכשיו לפני שמטפלים חשוב להבין מה הבעיה. היחידה של העיניים מורכבת מכמה גורמים: האזור של הגבה, עם הגיל, עם הגרביטציה, הגבה מאבדת את הגובה. ברגע שהגבה יושבת בדרגה יותר נמוכה, כבר נוצר מה שנקרא פסאודו עודף עור על העפעף.

מנחה: ואז מתחילים הקשיים באיפור והסימנים שדיברת עליהם.

ד"ר הולנדר: נכון, ופעמים רבות יש עודף עור אמתי על פני העפעף. עם השנים ועם הגרביטציה נוצרים לנו עודפי עור וכיסי שומן. כיסי השומן באופן טבעי נמצאים במרכז העין והם מתחילים לפרוץ החוצה.

מנחה: את מדברת על מתחת לעין או על העפעף העליון?

ד"ר הולנדר: גם מתחת לעין. גם בעפעף העליון יש לנו במרכז, פתאום נראה איזה כדורון כזה באזור הזה…

מנחה: כן, כן, מוכר.

ד"ר הולנדר: קלאסי, באזור התחתון, נוצרת כמו נקניקייה כזו מתחת לעין שבעצם יוצרת את המראה העייף תמיד. אחרי שהבנו מה הבעיה, איך אנחנו מבדילים בין בעיה בגבה לבעיה בעפעף? צריך להחזיר את הגבה למקום האנטומי. פעמים רבות אנשים מבלבלים וחושבים 'יש לי עודף עור על פני העפעף', כשאנחנו מחזירים את הגבה אנחנו יכולים לזהות האם עדיין, אחרי ההחזרה של הגבה למקום, נשאר עודף עור, או שלא.

מנחה: אז בעצם הפתרון הוא להתחיל מהגבות.

ד"ר הולנדר: הפתרון הוא קודם כל לשים את הגבה במקום. אחרי ששמנו את הגבה במקום לפעמים נפתרת הבעיה. אם אחרי התיקון נשאר עודף עור, צריך להסיר אותו.

לגבה יש מיקום מדויק, דרך אגב, על פני ארובת העין. אם היא גבוהה מדי, אז יש את המראה המתפלא, המשתומם, שכולנו לא רוצים להיות שם. ואם היא בעמדה נמוכה, אנחנו נראים עייפים, עצובים, hush-puppies כאלה. עכשיו, איך שמים את הגבה במקום? 

מנחה: רואים דוגמאות כמובן של השמה במקום.

טיפולים אסתטיים באזור העיניים

ד"ר הולנדר: השמה במקום עם שילוב של עפעף וגבה.

מנחה: איזה הבדל של שמים וארץ!

ד"ר הולנדר: נכון, וגם עפעף תחתון במקרים האלה.

מנחה: אז איך באמת זה נעשה?

ד"ר הולנדר: באזור של עפעף תחתון ושל עפעף עליון הוא מתבצע בדיוק בקפל האנטומי שיש לנו מעל העין. יש לנו קפל, ובדיוק באזור הזה…

מנחה: ואז גם אין צלקת…

ד"ר הולנדר: …מסירים את כל עודף העור. דרך אותו חתך מוציאים בצורה מבוקרת את עודפי השומן. דרך אגב, לא לכולם צריך להוציא. ניתוח עפעפיים הוא לא שטאנצי. לכל אחד יש את המבנה שלו ומאוד מאוד חשוב להתאים למבנה, לא לכולם צריך להוציא, לא לכולם יש עודפים.

מנחה: זה טיפ מאוד חשוב.

ד"ר הולנדר: נכון, בהחלט. כשהגבה נופלת רק במעט אפשר דרך אותו חתך של העפעף לבצע הרמה של זווית הגבה וקיבוע שלה במקום הנכון.

מנחה: אז מרוויחים פעמיים באותו ניתוח.

ד"ר הולנדר: ואז אנחנו חוסכים בעצם חתוך נוסף באזור של הגבות.

מנחה: מה עם התאוששות, חזרה לעבודה, איפור…

ד"ר הולנדר: תראי, ניתוח עפעפיים יחסית זה ניתוח שהוא 'בקטנה'. אני לא אוהבת להגיד בקטנה על ניתוחים אבל יחסית לניתוחים זה ניתוח שהוא מאוד קל, הוא מבוצע על פי רוב בהרדמה מקומית. אין סיבה לבצע אותו בהרדמה כללית אלא אם כן מישהו נורא חששן.

מנחה: מאוד מרגיע.

ד"ר הולנדר: הניתוח מאוד קצר, הוא אורך כחצי שעה. אפשר לחזור לפעילות מיד. אין בכלל כאבים, ההחלמה היא בעיקר החלמה אסתטית כי יש קצת פלסטרים. אחרי חמישה ימים מסירים את התפר ואת הפלסטרים שיש מעל העיניים, ויש קצת תפאורה, קצת שטפי דם, קצת נפיחות. אחרי שבוע–עשרה ימים כבר אפשר לאפר את אזור העיניים ולחזור לפעילות מלאה.

מנחה: תקשיבי, הרגעת אותנו, יש פתרונות לאזור העיניים. המון המון תודה, ד"ר ליאורה הולנדר.

ד"ר הולנדר: בשמחה.

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל